en vanlig dag

jag tror att man stressar i onödan, man ska jämt stressa med allt, barnen ska kliva upp byta blöja och kläder ha frukost sen ska man klä på dom ytterkläderna vilket inte är det lättaste med två småbarn, när man klätt på den ena har den andra fått av sig hälften av sina kläder,sen ska man till dagis, lämna ena barnet, gå o handla, sen är det bara att  gå hem klä av lill tösen, ge henne lunch o lägga henne o sova, man plockar undan efter barnen och sätter sig o pluggar, flickan vaknar efter två timmar då ska hon ha mellis, sen är det bara att klä på henne o gå till dagis och hämta andra tösen, när man kommer hem ska middan fixas, sen ska man leka med barnen en stund o försöka städa lite, sen är det bara att göra dom i ordning för sängen. det tar mellan 1-4 timmar o få dom att sova vilket är ett stress moment i sig eftersom jag oftast är ensam med barnen. sen ska man hinna städa o plugga, oftast pluggar jag till sent på kvällarna vilket gör att jag är trött på dagarna och när man är trött blir man lätt irriterad vilket jag inte vill vara, men vad gör man har som inte råd att bara vara hemma med barnen heller :(
skulle försöka ta allt som det kommer och när man orkar i stället som min man ofta påpekar för mig, men tyvärr måste ju barnen ha sitt o så måste man elda för att få värme här hemma o så måste man ju se till att det är hyffsat rent o ungarna har rena kläder... hmm har någon en lösning på detta så får ni gärna hära av er:)

Kommentarer
Postat av: Angelinn

Jo, jag läste just att läggningen tar lång tid och det är tröttsamt för både mamma och barn. Jag har blivit hjälpt av Anna Wahlgrens (författare och niobarns-mammas) bok "Barnaboken" och hennes system som hon använder. "Sova hela natten-kuren" kallas kapitlet, om jag minns rätt. Det tar en liten stund att sätta sig in i det, men när man kommit igång så funkar det verkligen! Lillen hostar illa, måste gå dit. Kram!

2007-11-17 @ 23:42:20
URL: http://www.angelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0