kaos

Har vart till Luleå igår o hämtat virke, gubben fick äntligen lagat bilen så man kunde fara.
Vi ringde svärmor att hon skulle laga lunch, men de vart nog middag istället eftersom vi åt först kl 16. barnen var rätt så trötta o gnälliga innan vi tog oss iväg hem, sen var det bara att börja isolera, vart nog klara vid 2 tiden på natten med ena rummet, men såååå mycke varmare där inne idag:)  nu håller gubben på å svär där inne när han håller på med sovrummet på botten våningen, själv har jag vikt 6 tvätt korgar med tvätt idag o haft barnen till hjälp, eller hehe hjälp o hjälp, när dom ska hjälpa tar det dubbelt så lång tid o göra allt, men dom är ju sysselsatta en stund iaf.

sen har jag packat kläder o säng kläder o sånt åt gubben då han far o jobbar imorgon, känns lite jobbigt att bli ensam med barnen, men det ska nog gå bra förhoppningsvis. Har lagat en jäkla massa mat oxå, gjort färdigt 4 lunchlådor åt honom så han slipper tänka på det iaf.

Fick Lina o sova halv tio idag, skönt de iaf, men idealet är ju att hon ska sova vid 6-7 tiden. får nog ta o googla sen o se om jag hittar nått bra tips som passar mig, ska testa tipset jag fick oxå!! Får ju hoppas att det hjälper.

Funderar på att sätta in lite bilder här, men måste söka upp kameran i allt kaos här hemma, som jag tänkte försöka få nån ordning på i morgon när Lina är på dagis och Ebba sover middag.

Har massor med planer på hur jag vill ha det här hemma men det saknas ju alltid pengar, börjar iaf se ett ljus i tunnelns slut nu, men tunneln är väldigt lång. Har kunnat köpa lite tavlor och så iaf dom senaste månaderna, ska försöka spara till att lägga resten av golvet i köket nu, vill som ha klart det nångång. E ett år sen nu vi rev ut det gamla köket. Det fungerar ju som det är nu, men det finns mycke kvar att göra tyvärr:(

kl är 23.30 nu ska nog gå o bära  in lite ved så jag får nån värme i huset imorgon bitti iaf:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0