Hyffsat pigg idag

har fått sova nästan hela natten ostört, sååå skönt.

ska ta o berätta om julen. den var lugn o stillsam när vi väl hade tagit oss iväg hemifrån. trotts att vi var 20 el 21 personer. firade den hemma hos min morbror. Alla börjar ju bli så stora nu så det blir inte så jätte mycke stoj o stim som förut.
öppnade julklappar hemma på morgonen, lina hade jätte stora ögon när hon såg julklapps högarna:) hon öppnade allt i en väldans fart medan ebba öppnade ett paket o lekte mest med pappret sen, efter mycke om och men hade vi iaf fått öppnat allt. jag trodde att vi skulle vara i haparanda kl. 2 som vanligt men icke, vi skulle ju vara där först kl. 4 så då fick man ju börja fixa lunch oxå hemma.

juldagen var vi hemma och tog det lugnt.

annandagen var vi oxå hemma.

den 27 var vi till svärfar och åt middag, björn var o skruvade lös nå bil delar. o sen lämnade vi barnen där en stund o var o köpte en jacka åt mig på mellandags rean.

den 28 var vi till happis, björn skulle lägga om till vinterdäck på km, sen var vi o handlade medan barnen var hos min mormor o morfar. köpte nya  skor åt lina, björn och ett par stövlar åt mig.

nyårsafton tog vi det lugnt hela dan, hade tagit en öl med T dagen före så var lite trött, på kvällen kom björns kompis (oxå T) hit o vi käkade kyckling o tog det lugnt o spelade TP, vid 12 gick vi ut på gården o kolla på alla andras raketer. sen kom T,I och K förbi. dom hoppade in i vårat TP spel o vi satt med det till kl. 3 innan vi vart less o gav upp.

annars har det inte hänt så mycke. eller jo förresten var till Mia i fredags o kollade film o pratade o tog det lugnt. var skönt o vara utan barnen o få prata med vuxna människor. var jätte kul o träffa gamla kompisar:D hoppas vi kan ta om det nångång..

idag tänkte jag försöka plugga lite nu när ebba ska sova middag, o sen städa lite innan jag måste hämta lina från  dagis. måste ju städa ser ut som ett katastrof område när barnen har lekt här, hade sååå ont i går så jag orkade inte göra nånting:( jädrans spiral har aldrig haft mens värk före jag satte in den.

ska ha Ebbas 1 års kalas nu på lördag o på fredag måste vi fara på bvc.

hej så länge, ni märker ju när jag hinner skriva nästa gång;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0