så har det nästan gått en månad..

sen jag han skriva nått sist.  jag har haft hyffsat fullt upp. ebba har börjat inskolning på dagis vilket inte har gått såå jätte bra. första veckan var hon där mån-ons var av vi kom försent två dagar. sen vart det regn o slask o jag tog mig ingenstans med vagnen*grr* förra veckan vart oxå mån-ons sen var det snöstorm o på fredag fick vi skotta hela förmiddagen för att komma ut. var snö upp till mina knän mellan bilarna o  bakom soptunnorna återigen *grrr*
så tänkte det skulle gå bättre denna vecka men inte de. veckan börjar med snoriga barn+ feber o nu har ebba kräkts hela kvällen. hoppas dom hinner gå nått alls på dagis denna vecka. men mest troligt inte. jag får väll magsjuka i slutet på veckan så jag ändå inte kan gå nånstans.

var ut i lördags. B tyckte jag kunde gå för han var tvungen o vara hemma då han hade sin äldsta dotter hos oss. låg på soffan o tyckte synd om mig själv hela dagen igår. det är INTE värt att dricka alkohol om man ska bli så sliten. är trött fortfarande o kl är snart 23 å det är måndag!!!

funderar på att starta eget. ringde arbetsförmedlingen men jag får inge bidrag av dom om jag inte är arbetslös i tre månader först o jag får iaf inte nå speciellt mycke pengar eftersom jag är under 25 och inte har fått a-kassa nångång. *grrr* fär försöker man hitta på nått o göra o ordna upp sitt liv men man får tydligen inte det för sveriges lagar. tycker dom alltid gör så att folk som har fött barn tidigt o inte hunnit jobba ihop nån a-kassa får lida. får inga jobb för jag har ingen utbildning och inget körkort. o hinner inte med pluggandet för barnen är ju sjuka stup i ett o ebba går ju inte på dagis ordentligt ännu o jag är ensam med dom jämt. vad tycker dom att man ska göra egentligen? vara utan pengar med två småbarn hemma.

hatar sveriges system. dom rika ska alltid tjäna på allt. dom tänker då inte på unga mammor över huvudtaget.

nä nu ska jag gå o hänga upp första lasset med tvätt, hör att tvätt maskin har stannat. måste dumpa in alla ner kräkta sängkläder. blir väll  o hänga upp allt på dörrar o sånt igen.

svärfar har iaf fixat en ny torktummlare åt mig, ska hämta den till helgen *såååå skönt* har vart utan torktummlare i ett år snart. de e bara tredje tummlaren jag får till detta hus o vi har bott här i tre år nu till våren:) snacka om o använda slut på grejjerna. iofs så har båda vart beggade oxå, så man vet ju inte hur mycke dom har blivit använda förut.

tack T för att du fixar såå mycke åt mig.*kram*

ha de alla ni som läser (inte för att ni är så många)



Kommentarer
Postat av: mia

usch, hoppas ni blir friksa snart!

2008-01-30 @ 09:22:02
URL: http://lillamaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0