akuten!!

igår var nog världens otursdag.. var jätte trött så jag somnade en halvtimme på soffan medans lillan sov, var ju inte så jätte bra. lina hade hunnit hämta sin pensel o en kopp med vatten o målat soffan, TUR att det bara var med vatten o ingen färg.

sen så var jag ner i pannrummet o då hade hon fått tag på en kökskniv o skulle niva kex, suck. bara o plåstra om henne, hade fått ett pytte litet jack i fingret, dags o sätta knivarna väldigt högt upp, hon har lyckats få fram en stol o klättrat upp på diskbänken så hon nådde upp på micron var knivarna är i ett ställ.

inte nog med de så skulle hon klättra upp på en stol på kvällen o kolla ut genom fönstret o då ramlade hon givetvis o slog huvudet i elementet. trodde hon bara fick ont först så jag plockade upp henne o kände nått varmt på min kind, BLOD!!!! panik, hon hade fått ett jack i huvudet, torkade av det värsta så jag såg hur stort det var, ca 2 cm o glipade ca 1/2cm. ringde akuten. dom tyckte jag skulle komma in med henne. tur att I var här så han kunde köra in oss (ca 36km) jaha nu då jag har ju inga bilbarnstolar hemma. ringde K o frågade om ebba kunde komma till honom, det gick bra. ebba har inte sett honom så jätte mycke sen  hon var liten men han hade flickan hemma som går på barnens dagis så det hade gått bra iaf.  dom på akuten tyckte jag skulle försöka trycka ihop sår kanterna men det fick jag ju inte göra.

dom satte lite lim i såret på akuten ock tryckte ihop det, tog kanske en timme med allt väntande, dom hade det ganska hektiskt. läkaren en hyffsat ung kvinna var jätte snäll med lina o sa att hon nog var den duktigaste tjej hon någonsin haft in. lina sa inte ett pip då dom joxade med henne. Sen tyckte hon jätte mycke om linas ferrarijacka:D lina fick 2 klistermärken efter att allt var klart o hon var så nöjd så.

hon somnade på vägen hem o ebba sov då jag kom o hämtade henne, J hade hållt henne i handen tills hon somnade. Jätte gulligt då J bara är 2,5 år gammal:)

det hade blött lite ur såret under natten, hoppas det går att tvätta bort från sängkläderna. men lina har då inte gnällt på att hon har ont mer än just i morse då hon vaknade.

idag har jag börjat flytta om i köksskåpen, de e lite pyssel då jag saknar skafferi men jag tror jag ska få allt att rymmas. annars så har jag sytt lite knappar i barnens kläder som hade låsnat och dammsugit köket, ska ta o göra köket klart o så ska jag börja röjja i vardagsrummet, känner mig pigg idag för en gångs skull:D nu ska jag ta o ge lina lite lunch, hon har inge tålamod o vänta på att jag ska bli klar...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch vad jobbigt :( Hoppas du får en bra dag idag iaf!

2008-03-27 @ 14:16:04
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0