påsken!!

förra veckan var mina barn sjuka igen, var bara feber o förkylning denna gång.
påsk helgen har gått alldelens för fort. skulle fara till mormor o morfars stuga med barnen men det vart inte av för det var för mycke snö så det gick inte att ta sig dit:( synd för jag hade ju sett framemot det. så det vart o fara till mormor o morfar o käka påskmiddag. var jätte gott. revbensspjäl, fläskfile, hemlagad potatismos o sås o massa sallad o så efterrätt:) var propp mätt!! sen lämnade vi barnen där o var på ikea o djurmagasinet. köpte ett nytt halsband åt tusse( hon kom hem en dag utan sitt halsband:( ) torrfoder åt kattungar o så blötmat åt tusse. på ikea vart det en lampa till köket och en sån där stång som man kan hänga köksredskap på, jo o så tvättlappar till barnen.
efter det var vi till syrran o drack en kopp kaffe. sen o hämtade barnen o drack mer kaffe hos mormor o morfar.

i går måndag var vi till svärfar o lekte med barnen ute på hans gård, o så skruvade gubben loss en dörr från gammel audin som han skulle sälja till nån uppe på hans jobb. de var så hård skare så man inte sjönk överhuvudtaget när man gick uppe på snön. Lina hade jätte roligt o ebba ville bara gå in.

mina barn är som natt och dag. dom är inte lika varandra på nått sätt.. förstår inte hur två syskon kan vara så olika.

vi fick middag hos svärfar. var potatis o morötter i strimlor o så lök o skinka i tärningar som dom haft i ugnen med grädde. vet ej vad de var men gott iaf:) o så olika sallader till de då.

efter det var vi o badade bastu. Ved eldad:D helt underbart. älskar ved bastu det är helt annat än alla dessa el uppvärmda.

sen vart det till svärmor o hämta ved, eller hm ved o ved. det var deras gamla log golv som dom ville bli av med men det värmer ju vårat hus gratis:D vart en massa kvar där men det rymdes inte mer på vårat släp.. får hämta det sen när dom kommit hem från utlandet..

nu ska jag strax gå o hämta mina barn från dagis så jag har inte riktigt tid o sitta här o svamla längre. hinner ju aldrig skriva allt jag vill o hinner aldrig lägga upp det fint.ö blir bara o skrivaom det första jag tänker på.

var iaf en underbar helg o det känns som om vi kommer varandra närmare som en familj nu äntligen efter att ha glidit ifrån varandra hur mycket som helst det senaste året. allt kanske löser sig till slut. ser ett ljus längst bort i tunneln...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0