uppdatering äntligen

mina flickor var sjuka i 5 veckor!!!
först hade dom ju magsjuka båda två, sen fick ebba ögoninflammation. stackaren öppnade inte ögonen alls på 8dagar.. hon var jätte sur o grinig, försökte leka med henne men hon blev bara sur efter typ 2 sekunder då hon inte såg grejjerna. fick ha henne i famnen i stortsett hela tiden.
så efter typ 5 dagar skulle jag laga mat så jag satte henne på golvet med lite leksaker bakom mig i köket på mattan, helt plötsligt hör jag en duns, jag vänder mig om o kollar vad det var som hände o då hade hon rest sig upp o promenerat rakt in i en skåplucka!! efter den händelsen fick hon sitta i sin matstol då jag lagade mat. hur som helst så öppnade hon ögonen efter 8 dagar o så  försvann det röda o svullnaden på ögonlocket efter typ 3-4 dagar. skönt tänkte att nu kan jag ju föra dom på dagis igen men icke. flickorna fick feber o influensa. suck. dom var sjuka i ungefär en vecka bägge två. nu då nu kan jag ju föra dom på dagis. men nej inte de heller, ebba fick konstiga prickar på magen som ingen visste vad de var för något, dom försvann iaf efter 2 dagar så dom på sjukan trodde det bara var allergi mot någonting. men vad har varken dom eller jag en anning om.

Flickorna blev äntligen friska, vi var till luleå den första helgen dom var friska efter att vi hade hämtat deras storesyster från boden. i luleå så var vi o köpte tapeter o golv o lim o spackel o massa sånt och besiktade våran bil(jag räknar att fredag oxå är helg eftersom gubben kommer hem på torsdag kväll oftast).
fick massa små anmärkningar på saaben våran, hyffsat irriterande. sen var vi till happis och hämtade en såndär såg som man kan ställa in i olika vinklar(kommer inte på vad det heter just nu) och en kakelskärare, sen var vi till karungi o grattade minsta brorsan som fyllde 10år:) o käkade mat som morsan hade gjort och tårta. vart bara en snabb visit denna gång (ca 2 timmar) sen var vi till kalix och hämtade våran dator som varit på rep hos en kompis.

den helgen hade vi fullt upp, spacklade o slipade taket o väggarna i köket, sen slipade vi dom, kaklade, la in nytt golv , målade taket och skåpstommarna och tapetserade. vart riktigt nöjd. (ska lägga in bilder när jag hittar sladden) Detta var inte det lättaste med tre barn hemma, slipdamm typ överallt o passa så barnen inte var i färgburkar eller i lim eller spackel. min svärfar var iaf o la in golvet och T var o visade oss hur man kaklade. TACK!!!!

vart iaf färdiga med det under helgen men det blev inte så mycke sömn, jobbade till 2-3 varje natt:S

förra veckan har jag börjat inskolningen om från början med ebba på dagis eftersom den inte vart klar innan hon blev sjuk o sen var borta så länge. var där ons o tors från 9- 10.30 det gick bra.

under helgen var brorsan o hans tjej M här. var riktigt trevligt. tog det ganska lugnt, kollade film o spelade monopol på datorn:)

söndag var vi o grattade linas gudfar på 32års dagen. givetvis var jag tvungen o spana på linas gudmors mage oxå. (hon ska ha sin första i slutet på april:) så glad för deras del. men herregud vad babysjuk man blir då man ser alla dessa gravid magar överallt.

så denna vecka då. hmm har vart på inskolning igår och idag. igår vart det 9-10.30 och idag 9-11.30 efter dagis har vi vart ute på gården jag o lina (ebba har sovit i vagnen) o lekt o skottat snö o åkt i backen, har ju vart såååå fint väder.

så lite uppdaterat iaf. ska försöka hitta min kabel i morgon och lägga in lite bilder. även fast jag inte fått upp nå lister o så i köket ännu, blir nästa projekt då man fått lön igen:)

ha de gött

Kommentarer
Postat av: mia

att du KAN blir bebisjuk efter alla den långa sjukdomstiden med barnen! hahahaa

2008-03-12 @ 10:21:04
URL: http://lillamaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0